struka(e):

franchising [fræ'nčaiziŋ] (engl.), isključivo pravo proizvodnje ili prodaje nekog dobra ili usluge. Poslovni odnos gdje jedna strana (davatelj franchisinga) ustupa drugoj strani (primatelju franchisinga) pravo da se u svojem poslovanju koristi imenom, proizvodom i uslugama te proizvodnim i poslovnim iskustvom davatelja franchisinga. Davatelj franchisinga obvezuje se da će primatelju franchisinga pružiti potrebnu stručnu pomoć i savjete. Primatelj franchisinga obvezuje se da će strogo poštovati upute davatelja franchisinga o organizaciji i načinu poslovanja. Ugovor o franchisingu davalac franchisinga obično sklapa s više primatelja franchisinga i tako osigurava jednaku kakvoću i prepoznatljivost svojih proizvoda kod potrošača. Na temelju franchisinga posluju kompanije kao što su Coca-Cola i McDonald’s.

Citiranje:

franchising. Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2013 – 2024. Pristupljeno 28.3.2024. <https://www.enciklopedija.hr/clanak/franchising>.