Solanas [sola'~], Fernando (puno ime Fernando Ezequiel Solanas; poznat kao Pino Solanas), argentinski filmski redatelj i scenarist te političar (Olivos kraj Buenos Airesa, 16. II. 1936 – Pariz, 6. XI. 2020). Studirao je pravo, glazbu i kazališnu umjetnost. Nakon vojnog udara 1976. emigrirao je u Francusku, odakle se vratio nakon demokratizacije 1983., ostavši gorljivim kritičarem sistema; 1991. preživio je atentat, a potom bio aktivni političar na listi stranaka krajnje ljevice, biran triput u Zastupnički dom Nacionalnog kongresa (1993–97., 2009–13. te od 2019), predsjednički kandidat (2007) i senator (2013–19); od 2007. utemeljiteljski vođa socijalističke stranke Proyecto Sur. God. 2020. veleposlanik Argentine pri UNESCO-u. Režira od 1962; jedan je od vođa proizvodno-distributerskog kolektiva Cine Liberación (Film oslobođenja) i, s Octaviom Gettinom, koautor manifesta Ka trećoj kinematografiji (Hacia un tercer cine). S Gettinom je ostvario i svoje najpoznatije djelo, trodijelni film-esej Sat visokih peći (La hora de los hornos, 1968), ključno ostvarenje političkog filma i tzv. treće kinematografije koje je imalo golem svjetski odjek, a u kojemu su analizu i propagandu s radikalno lijevih pozicija ostvarili uporabom asocijativne i metaforičke montaže (spoj političke i estetske avangarde). Poslije je režirao, u Francuskoj, igrani film Tangos, Gardelov egzil (Tangos, el exilio de Gardel, 1985., posebna nagrada na festivalu u Veneciji), o argentinskim političkim emigrantima te, u domovini, igrane filmove Jug (Sur, 1988., nagrada za režiju na festivalu u Cannesu) i Putovanje (El viaje, 1992). Od 1990-ih se mahom posvetio dokumentarnim, angažiranim filmovima nastalima u tradiciji političkog filma treće kinematografije; uz više djela o argentinskoj novijoj povijesti, ističu se oni o ekološkoj i kapitalističkoj devastaciji (Sjećanje na pljačku – Memoria del saqueo, 2004; Dostojanstvo neznatnih – La dignidad de los nadies, 2005; Uspavana Argentina – Argentina latente, 2007; Putovanje u zagađene gradove – Viaje a los pueblos fumigados, 2018).