struka(e): film
vidi još:  Filmski leksikon
Reisz, Karel
britanski filmski redatelj i teoretičar filma češko-židovskoga podrijetla
Rođen(a): Ostrava, 21. VII. 1926.
Umr(la)o: London, 25. XI. 2002.
ilustracija
REISZ, Karel, prizor iz filma Subotom uvečer, nedjeljom ujutro

Reisz [rạis], Karel, britanski filmski redatelj i teoretičar filma češko-židovskoga podrijetla (Ostrava, 21. VII. 1926London, 25. XI. 2002). U Veliku Britaniju emigrirao 1938., pred njemačkom okupacijom Čehoslovačke, za II. svjetskog rata bio je u britanskom ratnom zrakoplovstvu, potom je studirao kemiju. S L. Andersonom bio je urednik progresivnoga filmskog časopisa Sequence, 1953. objavio cijenjenu knjigu Tehnika filmske montaže (The Technique of Film Editing). Kao redatelj debitirao dokumentarnim filmom Mi smo momci iz Lambetha (We Are the Lambeth Boys, 1959), u stilu pokreta Free Cinema. Prvim igranim filmom Subotom uvečer, nedjeljom ujutro (Saturday Night and Sunday Morning, 1960), o buntovnom radniku (A. Finney), postao je vodećim predstavnikom struje britanskoga socijalnog realizma. Tematski i žanrovski eklektičan, više nije postigao sličnih uspjeha; najviše je pozornosti privukao filmovima Isadora (1968), o balerini I. Duncan, i postmodernističkim Ženska francuskog poručnika (The French Lieutenant’s Woman, 1981) prema romanu J. Fowlesa, za koji je bio nominiran za Oscara. Ostali značajniji filmovi: Noć mora pasti (The Night Must Fall, 1964), Morgan (Morgan: a Suitable Case for Treatment, 1966).

Citiranje:

Reisz, Karel. Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2013. – 2024. Pristupljeno 8.5.2024. <https://www.enciklopedija.hr/clanak/reisz-karel>.