Schüfftan [šy'ftan], Eugen, njemački snimatelj (Breslau, danas Wrocław, 21. VII. 1893 – New York, 6. IX. 1977). Studirao slikarstvo, kiparstvo i arhitekturu, 1923. izumio specijalni snimateljski trik, tzv. Schüfftanov proces, kojim se kombiniraju realni objekti i makete s pomoću polupropusnog ogledala (trik je prvi put bio uspješno rabljen u filmu Metropolis F. Langa, 1927). Od 1927. djelovao je kao snimatelj u Njemačkoj, koju je napustio nakon dolaska nacionalsocijalista na vlast 1933; potom radio u Francuskoj i SAD-u. Iz njem. razdoblja izdvaja se njegova dokumentaristička fotografija u filmu Ljudi nedjeljom (Menschen am Sonntag, 1929) R. Siodmaka i E. Ulmera. U Francuskoj je najveći uspjeh postigao Obalom u magli (Quai des brumes, 1938) M. Carnéa, sugestivno dočaravši, ponajprije osvjetljenjem, ugođaj melankolije. U filmovima M. Ophülsa (Od Mayerlinga do Sarajeva – De Mayerling à Sarajevo, 1940) i G. Franjua (Glavom kroza zid – La Tête contre les murs, 1958; Oči bez lica – Les Yeux sans visage, 1959) pokazao je iznimnu vještinu u pokretima kamere i optičkim efektima. Oscarom je bio nagrađen za film Hazarder (The Hustler, 1961) R. Rossena. Ostali značajniji filmovi: Gospodarica Atlantide (Die Herrin von Atlantis, 1931) G. W. Pabsta, Grimizni zastor (Le Rideau cramoisi, 1952) A. Astruca, Lilith (1964) R. Rossena.