Gilliam [gi'liəm], Terry, američko-britanski filmski redatelj i scenarist (Minneapolis, 22. XI. 1940). Odrastao je u Los Angelesu, gdje je 1962. diplomirao politologiju na Occidental Collegeu i počeo se baviti fotostripom i ilustracijom. Ugled je stekao kao član britanske komičarske skupine Monty Python, čijoj je TV seriji Leteći cirkus Montyja Pythona (Monty Python’s Flying Circus, 1969–74) ponajprije pridonio kao animator i redatelj animiranih sekvenci te scenograf, ali je i nastupao u manjim ulogama te dizajnirao ploče i knjige. Režijski opus počeo je s Terryjem Jonesom kao suredatelj filma Monty Python i Sveti Gral (Monty Python and the Holy Grail, 1975); u ostalim je filmovima skupine scenograf, animator, scenarist i glumac. Slična sklonost nadrealizmu, apsurdu i parodiji, kao i žanru fantastike, karakterizira i njegove igrane filmove Hudodrakija (Jabberwocky, 1977), Vremenski banditi (Time Bandits, 1981), kultni distopijski Brazil (1985), Avanture baruna Münchhausena (The Adventures of Baron Munchausen, 1988), Kralj ribara (The Fisher King, 1991), znanstvenofantastični Dvanaest majmuna (12 Monkeys, 1995) te Strah i prezir u Las Vegasu (Fear and Loathing in Las Vegas, 1998), kojima je postigao kritički, a često i komercijalni uspjeh, koji izostaje u njegovim kasnijim, neujednačenim ostvarenjima (Braća Grimm – The Brothers Grimm, 2005; Zemlja plime – Tideland, 2005; Imaginarij doktora Parnasusa – The Imaginarium of Doctor Parnassus, 2009; Nulti teorem – The Zero Theorem, 2013; Čovjek koji je ubio Don Quijotea – The Man Who Killed Don Quixote, 2018). Većini je svojih igranih filmova i koscenarist.