Yomiuri Shimbun [jomiuri šimbun], japanski dnevni list. Tiska se u velikom formatu, u pet regionalnih izdanja. Pokrenut je 1874. u Tokyju te je dugo izlazio u razmjerno malim nakladama, orijentiran ponajprije na čitatelje iz radničkih slojeva, premda je objavljivao i zapažene književne priloge. Pošto je 1924. bankrotirao (nakon velikoga tokyjskog potresa i požara prethodne godine), list je kupio Matsutaro Shoriki, koji ga profilira kao ležerniji dnevnik sklon senzacionalizmu (po uzoru na tabloide Williama Randolpha Hearsta), a zatim, od 1930-ih, kada počinje izdavati i večernje izdanje, pristaje uz japansku militarističku vanjsku politiku. Od približno 50 000 primjeraka sredinom 1920-ih naklada je do kraja II. svjetskog rata porasla na gotovo 2 milijuna (čemu je pridonijelo i spajanje sa sportskim listom Hochi Shimbun, pa je 1942–46. izlazio kao Yomiuri-Hochi Shimbun). Nakon II. svjetskog rata Shoriki je zatvoren 1945–47., a potom je od oslobađanja do smrti 1969. nastavio upravljati dnevnikom koji od 1955. ima i izdanje na engleskome (od 2013. pod nazivom The Japan News). Od 1970-ih najnakladniji japanski i svjetski dnevnik, početkom 1980-ih izlazio je u više od 8 milijuna primjeraka, a 1990-ih i ranih 2000-ih nerijetko u više od 14 milijuna primjeraka, nakon čega naklada opada (2024. iznosila je približno 6 milijuna). Kao predsjednik i glavni urednik 1991–2024. istaknuo se Tsuneo Watanabe. Političkom je orijentacijom uglavnom desno od centra, umjereno konzervativnih stajališta (često bliskih Liberalno-demokratskoj stranci). Od 1995. dostupan je u internetskom izdanju (2024. u prosjeku je ostvarivao 76 milijuna ukupnih posjeta na mjesec). U vlasništvu je korporacije koja posjeduje više drugih novina, televizijske postaje (Yomiuri TV, Nippon TV), kao i bejzbolski klub Yomiuri Giants.