Petanjek, Bogoslav (Kayser), hrvatski crtač i animator (Varaždin, 1. VII. 1890 – Zagreb, 15. VII. 1979). Jedan od pionira animacije, o njegovu se životu malo zna; po struci je bio geometar. Bio je član reprezentacije Hrvatskog sokola na svjetskom prvenstvu u sportskoj gimnastici u Torinu 1911. Crtao je karikature u zagrebačkim listovima. Od 1929. do 1948. živio je u Buenos Airesu gdje je radio kao crtač i animator (potpisivan kao Kayser) u studiju pionira argentinske animacije Quirina Cristianija (sačuvan je tek film Majmun urar – El mono relojero, 1938), a potom realizirao animirane reklame za poduzeće Josepa Serre Massane. Vrativši se u Hrvatsku, zaposlio se 1949. u Nastavnom filmu, odnosno Zora filmu, gdje je, do umirovljenja 1957., izrađivao animirane sekvence u namjenskim nastavnim i industrijskim filmovima (npr. Nafta I–IV, 1949., i Ehinokokoza, 1953., u režiji Oldřicha Kadrnke; Lična higijena I–II, 1952., Električne nesreće i njihovo sprečavanje, 1952., Munja i munjovod, 1954., u režiji Stjepana Velića). Utjecaj Walta Disneya u tretmanu figura, volumena i pokreta, kao i odabiru likova, vidljiv je, osim u zdravstvenome crtanom filmu Naši zubi (S. Velić, 1951), i u njegovu neprikazanome autorskom crtanom filmu Crnac Miško, realiziranom 1949 (u kojem je iskoristio predloške Majmuna urara). Drži se da je, uz Waltera Neugebauera, Petanjek postavio ishodišne, disneyevske temelje hrvatske animacije.