struka(e): pravo

nelojalna konkurencija, nepošteno tržišno natjecanje, djelovanje gosp. subjekata (trgovaca) koje je protivno dobrim poslovnim običajima. Nelojalnom konkurencijom smatra se: reklamiranje, oglašivanje ili ponuda roba i usluga navođenjem podataka kojima se iskorištava ugled drugoga trgovca, njegovih proizvoda i usluga, davanje podataka o drugome trgovcu, ako se time njegovu ugledu može nanijeti šteta, protupravno pribavljanje ili bespravno iskorištavanje poslovne tajne drugoga trgovca, prodaja proizvoda s oznakama ili podatcima koji su zbunjujući (glede izvora, načina proizvodnje ili kakvoće robe), neopravdana uporaba imena ili druge oznake drugoga trgovca, prikrivanje mana robe ili usluga na tržištu (ako se time može zbuniti potrošače). Za razliku od prave konkurencije, nelojalna konkurencija ima privatnopravni značaj pa se postupak protiv gosp. subjekta koji djeluje nedopušteno može pokrenuti na zahtjev onoga čije je pravo povrijeđeno (drugi trgovci, potrošači) ili udruge trgovaca (gospodarskih i trg. komora i sl.). Zahtjev za naknadu štete ostvaruje se u sudskom postupku, a može se pokrenuti i postupak u okviru profesionalnih udruga i komora (npr. sud časti).

Citiranje:

nelojalna konkurencija. Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2013. – 2024. Pristupljeno 25.4.2024. <https://www.enciklopedija.hr/clanak/nelojalna-konkurencija>.