struka(e): film
vidi još:  Filmski leksikon
Sirk, Douglas
njemačko-američki filmski redatelj
Rođen(a): Hamburg, 26. IV. 1897.
Umr(la)o: Lugano, Švicarska, 14. I. 1987.

Sirk [sə:ɹk], Douglas (pravo ime Hans Detlef Sierck), njemačko-američki filmski redatelj (Hamburg, 26. IV. 1897Lugano, Švicarska, 14. I. 1987). Od 1923. kazališni redatelj (kao Detlef Sierck), umjetnički direktor kazališta u Bremenu i Leipzigu, od 1934. režirao na filmu. Već je u melodrami Završni akord (Schlussakkord, 1936) pokazao izniman vizualni osjećaj, potvrđen filmovima istoga žanra Prema novim obalama (Zu neuen Ufern) i Habanera (La Habanera), oba iz 1937., sa Z. Leander u glavnoj ulozi. Lijevo orijentiran i suprug Židovke, 1937. napustio Njemačku te je nakon boravka u Nizozemskoj došao u Hollywood gdje je uzeo konačni pseudonim. Iako se uspješno okušao u različitim žanrovima, najveće je uspjehe postigao melodramama za studio Universal: Veličanstvena opsesija (Magnificent Obsession, 1954), Sve što nebo dopušta (All That Heaven Allows, 1955), Uvijek postoji sutra (There’s Always Tomorrow, 1956), Zapisano na vjetru (Written in the Wind, 1957), Potamnjeli anđeli (The Tarnished Angels, 1957; prema W. Faulkneru), Doba ljubavi i doba smrti (A Time to Love and a Time to Die, 1958; prema E. M. Remarqueu) i Imitacija života (Imitation of Life, 1959). Po povratku u Njemačku 1959. ponovno režirao u kazalištu. Svojim mizanscenski i vizualno profinjenim melodramama utjecao je i na modernistički (npr. R. W. Fassbinder) i postmodernistički film (npr. T. Haynes) i s vremenom stekao znatan ugled. Ostali značajniji filmovi: Ljetna oluja (Summer Storm, 1944), Skandal u Parizu (A Scandal in Paris, 1946), Sve što želim (All I Desire, 1953), Interludij (Interlude, 1957).

Citiranje:

Sirk, Douglas. Hrvatska enciklopedija, mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2013. – 2024. Pristupljeno 16.4.2024. <https://www.enciklopedija.hr/clanak/sirk-douglas>.